۱۲ بهمن ۱۳۹۰، ۹:۳۰

به مناسبت هفته وحدت/

وحدت مسلمانان عامل تقویت اقتدار تمدن اسلامی است

وحدت مسلمانان عامل تقویت اقتدار تمدن اسلامی است

امام جمعه موچش با اشاره به اینکه وحدت اسلامی موجب تقویت اقتدار تمدن اسلام می‏‎شود اظهار داشت: سیاستمداران کشورهای اسلامی باید بکوشند با فراهم کردن زمینه آزاداندیشی شکوه و عزت و اقتدار دوباره مسلمانان را احیا کنند.

شیخ ماموستا اقبال بهمنی امام جمعه موچش در مورد وحدت مسلمانان به خبرنگار مهر گفت: مسلمانان باید بر اشتراکات هم تکیه کنند و اختلافات را کمرنگ جلوه دهند، باید در برابر دشمنان وحدت داشته باشیم . وحدت به این معنی نیست که همه مذاهب در هم حل بشوند بلکه بزرگان اسلامی و منادیان وحدت مانند شیخ شلتوت، آیت الله بروجردی یا ماموستا شیخ الاسلام و امام خمینی(ره) همه اینها تأکید بر وحدت مسلمانان داشتند و هیچکدام نظرشان بر این نبود که مذاهب اسلامی همه یکی شود بلکه آنها را به احترام و عدم اهانت به یکدیگر فراخواندند.

وی در مورد اینکه دشمنان تلاش می‎کنند حضرت علی (ع) را بعنوان عامل تفرقه در امت اسلامی مطرح کنند وظیفه مسلمانان در این مورد چیست نیز اظهار داشت: یکی از اصحاب رسول الله که در ایمان آوردن سبقت گرفت و محوریت همه مذاهب اسلامی را پی ریزی می‌کند علی (ع) است. دشمنان نه تنها علی(ع) بلکه ابوبکر و عمر و عثمان و حتی خود رسول الله را قبول ندارند و در صدد تفرقه با سوء استفاده از این شخصیتها هستند .   

بهمنی تصریح کرد: هیچ وقت علمای اهل تسنن در کتابها و سخنان خود به عقاید شیعه اهانت نکردند و اهانت به هر مذهبی به معنای خروج از دین است. بزرگترین شیخ ما یعنی ماموستا شیخ الاسلام در راه وحدت شیعه و سنی به شهادت رسید و باید گفت علمای اهل سنت در ایجاد وحدت و حفظ و گسترش آن وظیفه خود را به خوبی انجام داده‎اند.

بهمنی در مورد نقش و وظیفه سیاستمداران و دولتمردان جهان اسلام در حفظ و گسترش وحدت در میان امت اسلامی نیز گفت: سیاستمداران ایرانی باید در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند. 

وی در پایان یادآورشد: سیاستمداران دیگر کشورهای اسلامی نیز باید بکوشند با فراهم کردن زمینه آزاداندیشی شکوه و عزت و اقتدار دوباره مسلمانان را احیا و تقویت کنند.

کد خبر 1521765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha